Min blogglista

söndag 1 maj 2011

Nisti om Merry

En riktigt rolig kåserisamling läste jag i fjol. Den svenskurdiska komikern Nisti Stêrks "Så länge Gud vill och rumpan håller" hette den. En burlesk och fartig samling. Då lovade jag mig att hålla ett öga på Nisti för att se vad hon skriver mer.
   Och det lönade sig!
   Härom dagen kom hennes första roman "Virgin Merry" ut. jag har läst 50 sidor av den och den är underhållande. Handlar om tandläkaren Merry som jobbar på en mottagning i en mångkulturell förort. Där är både persomnal och patienter en salig blandning av personligheter.
   Dessutom vill alla Merrys kvinnliga släktingar att Merry ska gifta sig. Romanen är förlagd till 2010 då Victoria orsakade bröllopsyra. Fast Merrys mamma kalla Victoria för "bredhakan". Är det majestätsbrott månne?
   Visst, den här romanen riktar sig till en yngre grupp läsare och är ganska skruvad, men roligt har man i Nisti Stêrks sällskap.
   Testa får ni se!

1 kommentar:

  1. Läste precis själv klart virgin merry av nisti sterk . En mycket annorlunda bok som överaskade mig. Var hysterisk rolig och mycket underhållande!:)

    Tack för tipset

    SvaraRadera