Min blogglista

torsdag 26 maj 2011

Passa profilen!

Nytt nummer av Vi Läser har jag fått av min snälla syster i Stockholm, för på Åland finns ju inte tidningen. (men nog 20 olika trädhårds och inredningstidningar!)
På omslaget en Jens Lapidus, advokaten som skriver deckare av Stockholm noir typ. Stor intervju, välskriven. Lapidus hör ju inte till de helt sönderintervjuade - ännu.
Fast jag tycker att den här tidskriften börjat lägga väldigt stor vikt vid ytan, layouten.
Visst, "förändring" är nåt som alla tidningar tror är bra. Men det är farligt att glömma innehåll och djup.
Jag sätter frågetecken för de glassiga sidorna om läsandet i konsten, mycket bild men lite info.
Plus i kanten för intervjun med fransyskan Nina Bouraoui, det är alltför sällan man läser om europeiska författare.
Så jag fortsätter tycka att Vi Läser är hyfsat bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar