Min blogglista

söndag 10 juli 2011

Mer om David Hunter

Än så länge har ganska få upptäckt hur bra Simon Beckett är, brittisk författare som skapat rättsantropologen David Hunter.
   Hans fjärde bok på svenska har kommit ut,"Från andra sidan graven", och den tar läsren bakåt i tiden, berättar om Hunters bakgrund. Och så dyker en gammal utredning upp när flickmördaren på Dartmoorheden lyckas rymma och nu är ute efter hämnd. Hämnd på alla dem som satte dit honom och Hunter är en av dem.
   Beckett skriver djälvulskt utstuderade intriger och den här boken är inghet undantag. Det är svårt att släppa greppet om boken innan man får veta hur det var - alltså hur författaren tänkt sig att det var.
   Vill man ha massor av spänning och klassisk brittisk omgivning så är Beckett ett namn att minnas.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst tre böcker av honom och bra tycker jag definitivt inte att han är och nu blir det ingen fler :-)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar hans böcker. Den här ligger här och väntar på att jag ska få tid att sträckläsa den!

    SvaraRadera