Min blogglista

söndag 28 augusti 2011

Mazetti är bäst!

Ja, ja, säg emot mig om ni orkar. Jag tycker ändå att Katarina Mazettis texter är en gåva till läsarna.
Romanerna Grabben i graven bredvid och Tarzans tårar, de är bara för bra.
   Men hennes kåserier går inte av för hackor heller.
   Jag tog mig några smakbitar för att pigga upp humöret, boken heter "Mazettis blandning". Och innan jag hunnit säga björnbärssylt så hade jag läst 30 sidor. Hon är sån, lockar in läsaren på glada dåligheter.
   Förstås måste jag citera ur kapitlet På löpet. För det vet väl aklla att löpsedeln - ofta - ljuger. Eller tar sig friheter med sanningen.
    Som Aftonblats löp"Sanningen om Silvias alkoholism. ah, tänker läsarna. Nu ska det bli avslöja av och så köper man en tidning. Och sanningen - ja det var att silvia inte är, har varit eller tänkler bli alkis.
   Ett annt löp hon citerar, från samma tidning: Paula Nielsen naken på nattklubb! Varning för fuskskinkor!
   Naturligtvis tror man att arma Nielsen har tappat en fuskskinka eller två.
   Det har hon inte. Skinkorna är julskinkor som är fuskiga...
      Så missa inte Mazettis blandning. det finns både beska och syliga bitar i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar