Min blogglista

torsdag 4 augusti 2011

Nessers nya kom

Nu har jag ett riktigt trevligt problem - jag har två nya böcker och båda vill jag läsa med en gång.
Den ena boken är Håkan Nessers nya, "Himmel över London", den andra är romanen "Hundpojen". Det här är början på höstens bokflod, mmmm..... Det kommer mer, mycket mer snart.
   Jag har bara börjat läsa Nesser och han har ett sätt att fånga in läsarna. Man vill veta. Som varför berättelsens "jag" inte vill bli påmind om sitt tillstånd. Och varför man hamnar i London, nå det lär ge sig. Nesser blir en allt mer raffinerad berättare, jag gillade skarpt hans Barbarotti-svit med snuten som har ett förhållande till Gud.
   Jag har sett att den här boken gått som följetong i Dagens Nyheter. Men jag aktar mig för uppstyckade berättelser. Jag vill själv bestämma när jag slutar läsa.

1 kommentar:

  1. Samma trevliga problem här. Jag ladde ner bägge böckerna igår kväll :)

    SvaraRadera