Min blogglista

fredag 27 januari 2012

Dags igen för litteraturdagar

   För 20 året ordnas Mariehamns litteraturdagar och idag avslöjades hela programmet.
Digert? Jo visst, men alla får nog  inte min uppmärksamhet.
   På: http://www.bibliotek.ax/ kan man ladda ner hela programmet om man vill.
   Många intressanta manliga besökare i år. Augustvinnande Tomas Bannerhed, hans "Korparna" är, bland mycket annat, en lysande fågelskildring. Och David Lagercrantz kommer för att berätta om megasuccén "Jag är Zlatan". Gissa om bibban fylls av fotbollskillar då.
   Och Aase Berg, som jag skrev om här på bloggen i veckan kommer också liksom en drös yngre författare.
   Sveriges flitigaste historieprofessor Dick Harrison, på bilden här är han klädd för att delta i medeltidsdagarna i Visby, kommer och han lockar nog också många åhörare.
   I största hemlighet är jag glad över att det är mindre än två månader till bokfesten - för sen är det ju vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar