Min blogglista

torsdag 7 mars 2013

Mazetti underhåller mig

Nej, idag orkar jag inte med nåt nytt!
Ögon och näsa rinner, hotan skräller och sängläge är det enda tänkbara. Då behövs nåt som piggar upp. Som Katarina Mazettis snart klassiska "Grabben i garven bredvid". 
  Desirée, en beige bibliotekarie, sitter vid sin mans grav, förlägen över sin brist på sorg. På bänken bredvid sitter en vulgär karl helt utan stil. Det är den slitne småbrukaren Benny.
 Graven han sitter vid är översållad med utsmyckningar, och han planterar och arrangerar som om det vore en utställningsträdgård. Så osmakligt, tänker Desirée.
   Det är upptakten till ett mycket speciellt relationsdrama. Två till synes oförenliga personligheter lyckas mötas. Och då slår det gnistor .Eller som Benny säger: Det sa inte klick precis. Det kändes mer som när jag råkade luta mig mot elstängslet.
  Åt envar en lämplig metafor!
  Med den här boken får jag underhållnong som jag orkar med.
  Host, host på er! Tur att sådant virus inte sprids över nätet.

2 kommentarer:

  1. Den är lite fin ändå, den här. Och underhållande, japp! Om du inte läst den, kolla in "Mitt liv som pingvin" av samma författare. Den tyckte jag om :)

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har läst pingvinboken och den var bra. Letade efter Tarzans tårar av Mazetti men den har jag visst lånat ut.

    SvaraRadera