Min blogglista

söndag 31 januari 2016

En av de stora

Efter att i decennier ha dokumenterat världens mest kända människor berättar den amerikanska stjärnfotografen Annie Leibovitz med egna ord historien bakom sina unika porträttbilder i boken "På uppdrag".
   Mest känd är kanske den sista bilden på John Lennon där han naken omfamnar Yoko Ono - bara några timmar innan han skjuts till döds. Hon berättar om drottningar och presidenter, om Rolling Stones och om Hollywood, men också om sin familj och sina vänner.
  Sist men inte minst avslöjar hon hur hon går till väga för att ta sina bilder. Ofta på ett praktiskt och rättframt sätt, ibland tror man sig nästan läsa en handbok i fotograferande.
   Boken är en annorlunda fotobok där texten spelar minst lika stor roll som bilderna. Internationellt har den väckt en stor uppmärksamhet och blivit en bestseller. Det här är den första bok av och om Annie Leibovitz som översatts till svenska.

1 kommentar:

  1. Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)

    SvaraRadera